بازار داغ خرید اسباب‌بازی در سایه شیوع کرونا

نوشته شده توسط واحد مدیریت محتوای پخش اسباب بازی برادران در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
بازار داغ خرید اسباب‌بازی در سایه شیوع کرونا

بازار داغ خرید اسباب‌بازی در سایه شیوع کرونا

به گزارش واحد تولید محتوی پخش اسباب بازی برادران و به نقل از سایت خبری ایرنا:
بازار خلوت و خیابان‌های سوت و کور، یکی از نشانه‌های افزایش قرنطینه‌ خودخواسته خانگی در سایه شیوع کرونا است اما در این شرایط چگونگی سرگرم‌کردن کودکان در خانه به چالشی برای والدین تبدیل شده که نتیجه آن، روی‌آوردن به خرید اسباب‌بازی به عنوان ساده‌ترین راهکار و رونق بخشیدن به مغازه‌های فروش این وسایل است.

با گسترش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در کشور و آگاهی مردم در ضرورت خانه‌نشینی، بازارها روز به روز خلوت تر شده اما در این بین، برخی مشاغل مانند عروسک فروشی ها مشتریان بیشتری پیدا کرده اند و در کنار داروخانه ها و مراکز فروش مواد شوینده، روزهای شلوغی را سپری می کنند.

سکینه قربانی مادر میانسالی که برای خرید اسباب بازی وارد یکی این مغازه ها شده به ایرنا گفت : در منزل از یک بیمار مشکوک به کرونا پرستاری می کنم و در این شرایط حفظ آرامش روحی، رسیدگی به بیمار و هم‌بازی شدن با پسر خردسالم کار بسیار سختی است.

وی ادامه داد: قرنطینه خانه و استفاده مداوم از دستکش و ماسک برای بچه ها قابل پذیرش نیست به همین دلیل تصمیم گرفتم با خرید اسباب بازی، سرگرمی جدیدی برای او ایجاد کنم.

این شهروند بیان کرد: ماندن طولانی مدت در خانه های کوچک آپارتمانی برای بزرگسالان، طاقت فرسا و عذاب آور است چه برسد به کودکان که پرتحرک و دنبال جنب و جوش هستند و حبس خانگی، روحیه آنان را دچار آسیب جدی می کند.

عاطفه میرکتولی یکی دیگر از مادرانی است که مشغول جستجو برای خرید اسباب بازی است گفت: تا چند هفته قبل کودکان در کنار همکلاسی ها و معلمان خود در مدرسه حضور داشتند و نیازی به ایجاد سرگرمی انفرادی نبود اما پس از شیوع کرونا و دوری اجباری بچه ها از یکدیگر، جای خالی بازی های جدید برای احساس شد.

وی افزود: با وجود محدودیت فضای خانه برای اضافه کردن وسیله جدید، چاره ای جز خرید اسباب بازی ندارم و نمی خواهم در این شرایط، نگران ایجاد مشکلات روحی برای فرزندم باشم.

این شهروند ادامه داد: سپردن تلفن همراه به کودکان و نصب بازی های موبایلی، کار آسان و کم دردسری است اما نگرانی از احتمال بروز مشکلات ناشی از مصرف بی رویه و اعتیاد به استفاده از این ابزار، تمایل به خرید اسباب بازی را در من بیشتر کرد.

کارشناس کودکان و مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت ایجاد سرگرمی جدید برای کودکان در روزهای خانه نشینی ناشی از شیوع کرونا می گوید: حضور طولانی مدت کودکان در خانه و تماشای برنامه های تلویزیونی موجب بداخلاقی و لجبازی کودکان می شود و باید مقدمات پرکردن اوقات کودکان فراهم شود.

شهروز بایی اظهار داشت: در این شرایط که برخی خانواده‌ها برای در امان ماندن از کرونا، مجبور به قرنطینه خانگی شده اند، استفاده از بازی هایی که علاوه بر سرگرمی کودکان، موجب مشارکت والدین در همراهی آنان می‌شود، تاثیر مستقیمی بر آرامش کودکان خواهد گذاشت.

وی بیان کرد: تماشای برنامه ها و سریال های ویژه بزرگسالان برای کودکان توصیه نمی شود و تا حد امکان باید گفتگو با کودک بیشتر از قبل شود.

کارشناس کودکان و مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: در روزهای خانه نشینی خانواده‌ها به دلیل شیوع کرونا، دسترسی کودکان به تلفن همراه والدین بیشتر از قبل می شود که حضور بدون نظارت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، آسیب های زیادی برای فرزندان به همراه دارد که باید با ایجاد سرگرمی های جدید مانع از این کار شد.

به‌گفته وی ساخت کاردستی با همراهی والدین، مشارکت دادن دختران در آشپزی و همراهی پسران با پدران در نظافت خانه، فعالیت های مرتبط با موسیقی و نقاشی و برخی هنرهای تجسمی از جمله فعالیت‌هایی است که توصیه می شود مورد نظر خانواده ها قرار بگیرد .

بایی ادامه داد: مساحت کم آپارتمان‌ها سبب شده تا کودکان از انجام بازی های فیزیکی و پرجنب و جوش که اقتضای سن آن ها است دور شوند که در این شرایط باید با استفاده از سرگرمی های ایستا و مفهومی، نیاز روحی فرزندان را برآورده کرد.

وی در مورد ویژگی اسباب بازی خریداری شده توسط والدین گفت: ویژگی های کودکان با یکدیگر متفاوت است و والدین با مراجعه به متخصصان و مربیان می توانند بر اساس الگوهای رفتاری فرزندان خود و تمرکز بیشتر بر توانایی ها و ضعف های آنها، محصولات مناسب فرزندان خود را انتخاب کنند.

کارشناس کودکان و مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: اسباب بازی بیشترین سهم را در انتقال مفاهیم آموزشی به کودکان دارد و سطحی از یادگیری در برخی اسباب بازی ها طراحی شده که در شکوفایی ذهنی کودکان اثرگذار و ماندگار است.

بایی گفت: اسباب‌بازی‌ها در ساخت تفکر و نگاه کودک و شکل‌گیری رفتار و کردار فرزندان موثر هستند و نقش پررنگی در تعامل با دیگران و خود کودکان دارند که لازم است والدین در فرصت خانه نشینی به وجود آمده در سایه شیوع کرونا با استفاده از وسایل بازی جدید، رسیدن به این هدف را مورد نظر قرار دهند.

انتقال دلشوره و نگرانی از کرونا بر اثر انتشار گسترده اخبار از راه های گوناگون، کودکان را نیز در معرض ترس و اضطراب ناشی از همه گیری این ویروس قرار داده که بی توجهی به آن در کنار حضور طولانی مدت در خانه و کاهش فعالیت های فکری و آموزشی، موجب بروز آسیب روحی به کودکان خواهد شد.

در عصر نفوذ گسترده گوشی تلفن همراه در خانواده ها، اسباب بازی اهمیت بیشتری پیدا می کنند چرا که شاید تفکر کودکان در فضای تکنولوژی رشد پیدا کند اما سایر مهارت های کودکان از جمله یادگیری، فعالیت جمعی و تحرک فضای رشد نخواهند داشت.

نوشته شده توسط واحد مدیریت محتوای پخش اسباب بازی برادران در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۶ ، دفعات بازدید ۶۷۵ مرتبه

مناسب ترین قیمت عمده اسباب بازی در پخش برادران

بالا