اتللو بزرگ فکرآوران
اتللو بزرگ فکرآوران
اتللو بزرگ فکرآوران
اتللو بزرگ فکرآوران

قیمت خرید عمده اتللو بزرگ فکرآوران

تسویه کارتنی (ریال) کمتر از کارتن (ریال)
نقدی ۵۸۷,۸۰۰ ۶۰۱,۰۰۰
۱ ماهه ۶۱۴,۵۰۰ ۶۲۸,۳۰۰
۲ ماهه ۶۴۱,۲۰۰ ۶۵۵,۶۰۰
۳ ماهه ۶۶۸,۰۰۰ ۶۸۳,۰۰۰

تعداد در یک کارتن ۲۴ عدد
  • ابعاد کالا : ۳ * ۱۹ * ۲۸ سانتی متر
  • محدوده سنی : ۵ سال به بالا
  • نوع بسته بندی : جعبه ای
  • کشور سازنده : ایران
پخش بازی فکری برادران
سایر توضیحات

سبک بازی:
بازی تخته‌ای بازی معمایی تست هوش بازی حافظه بازی فکری
رده سنی:
کودک نوجوان بزرگسال
تعداد بازیکن:
۲ نفر
بازی اتللو در رده اول بازی های فکری دنیا است که از تعدادی مهره با دو وجه رنگی و یک صفحه بازی تشکیل شده است.
این بازی به صورت دو نفره انجام می شود.
در بازی فکری ۲ نفره بازیکنان با محاصره و تصاحب مهره های یکدیگر وارد رقابتی جدی و آموزنده می شوند و زمان خود را به نحوی خوب سپری می کنند . هم اکنون هزاران نفر در سراسر دنیا ضمن درگیر شدن در جذابتهای این بازی مشهور ، قدرت برنامه ریزی و آینده نگری خود را پرورش می دهند و استراتژی های رقابت کردن و برنده ماندن را طراحی و در عمل اجرا می کنند.شما هم با دوستان و خانواده ی خود سرگرم این بازی شوید و همزمان با اینکه هیجان ناشی از بازی اتللو را می چشید ، توان طراحی و برنامه ریزی ذهنی و عملی ساختن آن صحنه رقابت را بیاموزید
روش بازی :
برای شروع، چهار مهره مطابق شکل در وسط صفحه به صورت ضربدری، قرار می گیرند. مهره تیره بازی را آغاز می کند. هر یک از دو بازیکن به نوبت یک حرکت انجام می‌دهند. مهره را جایی قرار دهید که یک یا چند مهره حریف را محاصره کند. انجام حرکت به معنی گذاشتن یک مهره (از طرف رنگ خود) در صفحه و محصور کردن یک یا چند مهره حریف در یک یا چند راستا است. در نتیجه مهره‌های محاصره شده را برگردانده و به رنگ مهره خود درآورید. این به معنی محاصره و تصاحب است. البته مهره هایی که در جریان بازی در بین مهره های شما قرار میگیرن به رنگ مهره های شما تبدیل نمیشن و فقط مهره هایی که در راستا های ۸گانه مهره هایی که شما گذاشتین قرار میگیرن به رنگ مهره های شما در میان. هدف داشتن بیشترین مهره رنگ خود روی صفحه در پایان بازی است.
پایان بازی:
وقتی تمام صفحه پر شود و یا هیچ کدام از دو طرف حرکتی نداشته باشند، بازی به پایان می‌رسد و بازیکنی که تعداد مهره‌های بیشتری روی صفحه بازی داشته باشد برنده می‌باشد.
قوانین:
مهره را جایی قرار دهید که یک یا چند مهره حریف را محاصره کند. یعنی مهره قرار داده شده تعدادی از مهره های حریف را بین مهره جدید و مهره هم رنگ شما در صفحه محاصره کند سپس مهره های محاصره شده را چرخانده و به رنگ مهره خود درآورید.این به معنی محاصره و تصاحب است.
قرار دادن مهره در صفحه به صورت نوبتی انجام می گیرد.
مهره جدید را فقط در محلی می توان قرار داد که مهره ای از حریف محاصره شود. به عبارتی مهره ای به صورت آزاد در صفحه نمی تواند وجود داشته باشد و همه مهره ها حتما در مجاورت مهره های دیگر هستند.
خط محاصره می تواند افقی یا عمودی یا مورب یا هر سه باشد
فقط مهره هایی را می توان تصاحب کرد که بین مهره جدید و مهره قبلی موجود در صفحه محاصره شده باشند
در صورتی یکی از بازیکنان در نوبت خود، مکانی برای محاصره حریف نداشته باشد و نتواند حتی یک مهره او را محاصره کند، در این صورت حرکت به حریف واگذار می شود. تا زمانی که امکان محاصره برایش ایجاد شود.
در پایان بازیکنی که تعداد مهره های بیشتری روی صفحه بازی داشته باشد، برنده است.
چند نکته :
مهمترین خونه های بازی گوشه های بازی هستن و خطرناک ترین نقاط بازی ۴ خانه یکی مانده به گوشه در راستای خط واصل گوشه ها هستن که باید شما حریف رو مجبور کنید انارو به شما واگذار کنه.
شاید بتوان گفت اساسی ترین استراتژی در اتللو گرفتن گوشه هاست. با توجه به قوانین بازی، برگرداندن یک مهره در گوشه غیر ممکن است، بنابراین اگر شما بتوانید یک گوشه را بگیرید، آن مهره تا انتهای بازی از آن شما خواهد بود.
وقتی شما یک گوشه را دارید، معمولاً این امکان وجود دارد که تعداد زیادی مهره بسازید که که به وسیله گوشه حمایت شده و هرگز برگردانده نشوند. به چنین مهره هایی، مهره های پایدار می‌گویند.
های سرحد، مهره هایی هستند که با یک یا چند خانه خالی مرز مشترک دارند. گرچه مهره های خانه های کناره ها هم در این تعریف صدق می‌کنند ولی معمولاً وقتی در مورد مهره های سرحد صحبت می‌کنیم، آن ها را به حساب نمی‌آوریم.
یک دیوار، گروه پیوسته ای از مهره های سرحد یک رنگ است
. مهره هایی را که کاملاً به وسیله مهره های دیگر محاصره شده اند، را مهره های محصور می‌گویند.
حرکتی را که باعث به وجود آمدن مهره های سرحد زیادی می‌شود، حرکت شدید و حرکتی را که باعث به وجود آمدن مهره های سرحد نسبتاً کمی می‌شود، حرکت آرام گویند.
ممکن است بازی قبل از پر شدن همه ۶۴ خانه به پایان برسد
شکل زیر نمادگذاری استاندارد بازی اتللو را نشان می‌ دهد. برخی از خانه ها نیز با حروف بزرگ نشان داده شده‌اند. این نمادگذاری ها اولین بار توسط گورو هاسگاوا مخترع اتللو، پیشنهاد شده و تا به امروز هم باقی مانده اند. خانه های B وسط کناره ها، خانه های C در کناره ها کنار گوشه ها و خانه‌های A، بین خانه‌های B و C قرار دارند. خانه‌های X، در راستای قطب کنار گوشه ها قرار دارند. در اینجا X به معنای خطر است.
امتیازدهی:
امتیازدهی پایان بازی انجام می‌شود. روش معمول امتیازدهی، شمارش تعداد مهره­ هاست، مثلاً اگر ۳۴ مهره سیاه و ۳۰ مهره سفید داشته باشیم، سیاه با نتیجه ۳۴-۳۰ برنده است. اگر دو بازیکن تعداد مهره‌های برابری داشته ­باشند، بازی مساوی می‌­شود.
در بازی های تورنمنتی، اگر یک بازیکن تمام مهره های حریف را بگیرد، صرف نظر از تعداد مهره های روی صفحه، بازی ۶۴-۰ به نفع آن بازیکن تمام می‌شود. علاوه بر این، در برخی تورنمنت های خاص، مثل قهرمانی جهان، امتیاز خانه های خالی به برنده داده می‌شود. مثلاً اگر در پایان بازی، ۳۲ مهره سیاه، ۲۹ مهره سفید و ۳ خانه خالی داشته باشیم، نتیجه بازی ۳۵-۲۹ به نفع سیاه خواهد بود.
نظرات کارشناسی ثبت شده برای این کالا (۴) عدد
حامد
حامد از تهران ، ۱۴۰۲/۰۵/۲۹ - ۱۲:۱۰
  • موافقم
  • ۰ موافق نیستم
  • پاسخ شما به نظر حامد

برای بچه‌های بزرگتر مناسبه

علی
علی از بابل ، ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ - ۱۱:۱۹
  • موافقم
  • ۰ موافق نیستم
  • پاسخ شما به نظر علی

یه بازی معروف که خیلی ها دنبالشن بزرگ و کوچیک نمیشناسه

امیر
امیر از اهواز ، ۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۱۰:۴۰
  • موافقم
  • ۰ موافق نیستم
  • پاسخ شما به نظر امیر

بازی محبوب و پر فروش

لطفا شما هم نظر کارشناسی خود را در مورد این کالا ثبت کنید: (حداقل ۲۰ حرف)

صادرات اسباب بازی به عراق، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ارمنستان و گرجستان

اسباب بازی های هم گروه در پخش اسباب بازی برادران

بالا