شیلد بهتر است یا ماسک ؟

نوشته شده توسط واحد مدیریت محتوای پخش اسباب بازی برادران در تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
شیلد بهتر است یا ماسک ؟

شیلد بهتر است یا ماسک ؟

به گزارش پخش اسباب بازی برادران و به نقل از هافینگتون پست، در حالی که استفاده از ماسک تقریبا فراگیر شده است، شیلد یا محافظ صورت نیز کم کم در میان مردم طرفدار پیدا می کند.
اکنون این سوال مطرح است که شیلد تا چه اندازه در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر است؟
ابتدا باید بدانیم که راه اصلی انتقال ویروس جدید کرونا، انتشار قطرات سیستم تنفسی از راه عطسه، سرفه یا صحبت کردن فرد بیمار است. در یک محیط سربسته که فرد بیمار در نزدیکی فرد سالم قرار دارد، این قطرات به راحتی فرد سالم را آلوده می کنند.

راه دیگر که اهمیت آن از راه اول کمتر است، انتقال از طریق لمس سطوح است.

اکنون برخی دانشمندان معتقدند که ویروس کرونا می تواند از طریق ذرات ریز معلق در هوا که می توانند بیشتر از قطرات تنفسی در هوا باقی بمانند نیز منتقل می شود.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا پوشیدن ماسک به هنگام انجام فعالیت های روزمره را توصیه نمی کند.
این مرکز همچنین شیلد را جایگزین ماسک نمی داند.
با این حال، برخی متخصصان مانند «الی پرنسویچ» از کالج پزشکی دانشگاه آیووا کارور معتقدند که برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا، شیلد از ماسک بهتر است.
وی و همکارانش در مقاله ای که آوریل گذشته در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر کردند، آورده اند. بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ توسط انستیتوی ملی ایمنی و بهداشت شغلی انجام و این مسئله مورد بررسی قرار گرفته است که تا چه اندازه شیلد می تواند از ابتلای کارگران به ویروس آنفلوآنزا در محیط کار جلوگیری کند، این نتیجه به دست آمده است که اگر کارگر ۶ قدم از فرد مبتلا دور و شیلد پوشیده باشد، به احتمال ۹۲ درصد به ویروس مبتلا نخواهد شد.

با این وجود، هنوز مطالعه ای در این مورد انجام نشده است که امکان انتقال ویروس از فرد مبتلای شیلدپوش به دیگران چقدر است.

«ساسکیا پاپسکیو» اپیدمیولوژیست دانشگاه ماسون می گوید: مطالعه ای انجام نشده است که نشان دهد پوشیدن شیلد توسط فرد بیمار می تواند مانع انتقال ویروس از وی به دیگران شود.

وی افزود: بنابراین شیلد نمی تواند کار ماسک را انجام دهد و جایگزین آن باشد. و در محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس کرونای جدید ، ماسک از شیلد بهتر است.

برای خرید انواع شیلد بزرگسال و کودک بر روی لینک زیر کلیک کنید:

مشاهده انواع شیلد

برای خرید انواع ماسک بر روی لینک زیر کلیک کنید:

مشاهده انواع ماسک

نوشته شده توسط واحد مدیریت محتوای پخش اسباب بازی برادران در تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۲۳ ، دفعات بازدید ۱,۱۰۱ مرتبه
بالا