۱۰ مهارتی که کودکان پیش دبستانی باید یاد بگیرند

نوشته شده توسط واحد تولید محتوای پخش اسباب بازی برادران در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
10 مهارتی که کودکان پیش دبستانی باید یاد بگیرند

۱۰ مهارتی که کودکان پیش دبستانی باید یاد بگیرند

برخی از مهارتها هستند که کودکان قبل از اینکه وارد مدرسه شده و تحت آموزشهای مدرسه قرار بگیرند باید آموزش ببیند. بیشتر این مهارتها نیز میتواند توسط والدین در منزل به کودکان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم آموزش داده شود.در زیر به برخی از مهارتهایی که کودکان باید در آنها مهارت پیدا کنند اشاره شده است.

۱- مدت زمان توجه : یکی از سخت کارها برای کودکان فراگیری توانایی ساکت ماندن و توجه کردن برای چند دقیقه است . این مهارتی است که می تواند باعث موفقیت کودکان در مدرسه شود.

۲ – مهارت خواندن قبل از مدرسه : براساس نظریه دکتر کن گریزل از دانشگاه ویساکنسین ؛ توانایی یک کودک در مهد کودک و کلاسهای اول مدرسه در تشخیص کلمات وصدای آنها ،صداهایی که می تواند با دستکاری و تغییرات آنها کلمات جدیدی خلق کرد (در حقیقت توانایی ترکیب صداها و درست کردن کلمات ) در مهارتهای خواندن کلمات قبل از مدرسه نقش بسزایی دارد. در حقیقیت کودکان باید درک ارتباط بین اصوات و حروف مربوط به آنها را یاد بگیرند.و قادر به ترکیب کردن صداها و درست کردن کلمات کوتاه باشند. (تشخیص بسیاری از حروف اضافه و ضمایر و رابط مانند از،بعضی،برای،اینها و آنها و مواردی از این قبیل.)
۳- مهارت نوشتن : خط خطی کردن کاغذ توسط کودک می تواند برای شما بی اهمیت باشد ولی در حقیقت این فعالیت شروع توانایی نوشتن برای کودک شماست.

۴- مهارت ریاضی : درک ، شمردن و تشخیص اعداد قبل از مدرسه به یادگیری و مهارت پیدا کردن در ریاضی مدرسه کمک خواهد کرد.

۵- مهارت گوش دادن : پیش دبستانی ها باید مهارتهایی را در یادگیری بهتر گوش دادن ،چگونه درست گوش دادن و درک توضیحات و دستورالعمل ها را فرا بگیرند.

۶- مهارت حل مشکل : مهارتهای حل مشکل به همان اندازه که در تحصیلات آکادمیک مهم است در زندگی ما نیز مهم است . یک کودک پیش دبستانی باید به مهارت حل مشکل دست پیدا کند. عروسک های آموزشی و فعالیت ها و بازهای اینچنینی می تواند بهترین ابزار برای آموزش این مهارت به کودکان باشند.

۷- مهارت برقراری ارتباط : مهارت ابراز احساسات و اعلام کردن نیاز ها و پرسیدن سوال از مهارتهای اساسی هستند که در موفقیت های بعدی در زندگی نقش مهمی دارد.

۸ – خلاقیت : به گفته ” Dr. Ashfaq Ishaq ” موسس بنیاد بین المللی هنرهای کودک ؛
نفش حیاتی خیال پردازی، اکتشاف و خلاقیت در آموزش های کودک می تواند شروع یک راه پر از موققیت باشد. با قرار دادن ابزارها و فرصتهای زیاد جهت بازی هنری و خلاقانه برای کودک می توان این مهارت را در کودکان پرورش داد.

۹ – مهارتهای اجتماعی : یادگیری مهارتهای اجتماعی یکی از راههای موفق شدن در محیط مدرسه برای کودکان می باشد که در بیشتر مواقع این مهارت بسیار ساده نادیده گرفته می شود.

۱۰ – مهارتهای حرکتی : یادگیری مهارتهایی مانند کار با قیچی و کاردستی می توانند به کودکان در رشد مهارتهای حرکتی و موفقیت در پروژه های پیچیده در آینده کمک کند.

نوشته شده توسط واحد تولید محتوای پخش اسباب بازی برادران در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ، دفعات بازدید ۱,۲۵۲ مرتبه
بالا